قیمت لامپ کم مصرف پر قدرت
نوشته شده توسط : هدایت گستر

قبل از اینکه بخواهیم درباره قیمت لامپ کم مصرف و موارد تاثیرگذار بر روی آن برایتان صحبت کنیم، ابتدا بهتر است که اصلاً بدانیم لامپ های کم مصرف چه نوع لامپ هایی هستند، ساختمان آن ها چگونه است و از چه چیزهایی تشکیل شده اند و در چه مواردی کاربرد دارند. دانستن این اطلاعات به ما کمک می کند تا این لامپ ها و ابعاد مختلف کار با آن ها را بهتر و بیشتر بشناسیم و در نهایت بتوانیم عوامل تاثیر گذار و تعیین کننده قیمت لامپ های کم مصرف را تشخیص دهیم و بر آن ها تسلط کافی داشته باشیم. بنابراین پیشنهاد می کنیم که برای آشنایی با این موارد، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

لامپ کم مصرف چیست؟
به لامپ های کم مصرف، لامپ فلورسنت فشرده نیز گفته می شود. این لامپ ها از خانواده لامپ های فلورسنت هستند که اتفاقاً در اکثر مکان های مسکونی و غیر مسکونی نیز کاربردهای خیلی زیادی دارند. تکنولوژی ساخت این مدل از لامپ ها بر اساس تخلیه الکتریکی گازی انجام شده و عموما کیفیت و بازده بالا، جزو بارزترین ویژگی های این مدل لامپ ها شمرده می شوند.

تحت تأثیر قرار دادن بخار جیوه موجود در گاز آرگون، باعث ایجاد یک نوع پلاسما می شود که این پلاسما از خود پرتو فرابنفش تولید می کند که این پرتو تحت تاثیر ماده فلورسنت موجود در ساختمان لامپ، به نور مرئی تبدیل می شود و نوردهی لامپ از همین واکنش و مسیر انجام می شود. لامپ های کم مصرف، ابعاد کوچکی دارند و به دلیل همین ابعاد کوچک، انعطاف خیلی بالایی در کارکرد برای مصرف کننده خواهند داشت. به طور کلی این لامپ از اجزایی مانند اتصال دهنده به سوکت برق، الکترود، مدار ترنسفورمر و لوله های شیشه ای با روکش فسفر داخلی ساخته شده است.





:: برچسب‌ها: قیمت لامپ کم مصرف , قیمت لامپ کم مصرف ایران زمین ,
:: بازدید از این مطلب : 265
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 11 بهمن 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: